Sport -en Beweegcoaching
Info & Tips

PRIJSLIJST

Lichaamssamenstelling, vetmeting

45

IAND inspanningstest

85

Testpakket

110

Supplement lactaatmeting

30

StartPlan (12-weken, incl. HRC set)

160

OpvolgPlan (12-weken, excl. HRC set)

100

StartPlan (IAND test, 6-weken)

160

Schema (per maand, min. 3 maanden)

30

Schema (per maand, min. 3 maanden) incl. coaching call

€45

Huur (12 weken)

49

Aankoop

199

Aankoop bij Fitnesstrading.com via David Personal Coaching

Krachttraining (sportspecifiek)

Aanleren krachttrainingsroutine

Krachttraingsschema

Concurrent cardio/krachtschema

TIPS

TRAGER TRAINEN OM SNELLER TE WORDEN


Voor de meesten volstaat het om (rustige) duurtrainingen te doen om je uithoudingsvermogen te verbeteren. Ook al kan (hoog intensieve) intervaltraining (extra) trainingseffect opleveren, is dit vaak niet nodig voor beginners en gezondheid georiënteerde, recreatieve sporters. Het is zelfs zo dat wanneer je hoog intensieve trainingen doet, je meer risico hebt op blessures.


Variatie in training (interval en andere training in zijn verschillende vormen) zal voor een extra trainingseffect zorgen, maar continue, duurtrainingen aan een lage(re) intensiteit vormen de basis voor elke duursporter (what's in a name ...?).

LANGER IS NIET (ALTIJD) BETER


Hoe lang je moet trainen om naar een optimale gezondheid toe te werken, hangt af hoe je nu in vorm bent, de sport die je kiest, hoe intensief je traint, etc. maar het zal slechts een fractie van je totale beschikbare tijd zijn (1,5 tot 4u per week) als je "enkel" traint met als doel een betere gezondheid.


Daarenboven kan je dit combineren met andere activiteiten (woon-werk verplaatsingen, indoor tijdens je favoriete TV programma, etc.). Doordat je meer energie krijgt en productiever bent, win je eigenlijk je sporttijd terug!


Ben je prestatie gericht, zal je wel wat meer uren (moeten/willen) trainen, maar ook dit kan Time Crunched afhankelijk van je doelstellingen en tijd die je ter beschikking hebt.

GENIET VAN JE HERSTEL, WANT HIERDOOR KOMT HET ECHTE TRAININGSEFFECT!


Maar je mag natuurlijk niet alleen herstellen :-)


Voor het merendeel onder ons betekent het dat je 3x per week intensief zal bewegen/sporten, en 48u (actieve) rust ertussen laat.


Maar ook bij prestatie gerichte sporters dient het herstel in juiste balans te zijn met de trainingsprikkel.

JE MOET TRAINEN OP EEN INTENSITEIT DIE HOGER IS DAN "NIKS DOEN" ...


... maar je hoeft niet “in het rood” te gaan om naar een optimale gezondheid toe te werken.


Zonder fysiologische testing, is “trainen op babbeltempo” (je kan nog 3 tot 5 woorden zeggen tussen je ademhaling) een goede inschatting van de intensiteit die effectief en gezondheid bevorderend is.


Prestatiegerichte sporters hebben intensieve prikkels mogelijk juist nodig om te kunnen blijven vordering maken, maar toch zal de 'basis' breed genoeg moeten zijn, dankzij rustige trainingen.

OVER DAVID

ALLES IS MOGELIJK

Uit eigen sportervaring en dankzij de sportwetenschappelijke opleidingen die ik volgde, ben ik er rotsvast van overtuigd dat iedereen op termijn zijn/haar doelen kan bereiken.


Of je nu wil gaan van een niet-actieve levensstijl naar een actievere, of je bepaalde sportdoelen wil nastreven, dankzij de wetenschappelijk onderbouwde, verantwoorde testings, trainings -en coachingaanpak van David Personal Coaching werken we er samen naartoe.


Mijn eigen verhaal: jaren geleden liep ik mijn eerste marathon net boven 4u, terwijl ik letterlijk naar de finish werd geduwd door een vriend. Goed beseffend dat ik het beter kon aanpakken, ging ik op zoek naar de juiste testing, planning, training en vooral coaching. Ik verbeterde zo mijn marathontijd jaar na jaar ..., om in 2014 uiteindelijk onder de magische 3u grens te duiken (2u57min).


Ik ben nu ook actief als recreatief triatleet, die veel plezier beleeft aan een actief, sportief en gezond leven. Ik bereikte zo reeds verschillende doelen, die initieel meer dromen leken dan doelen!


Ik specialiseerde me over de jaren heen om professioneel Sport & Beweeg coach te worden om mijn eigen sportervaring sportwetenschappelijk ondersteund te kunnen delen met anderen.


David Dehairs

* Personal Coach - CVA

* SportMed Academy

    * Cardio Essentials

    * SportMed Approved Certified Coach

    * Lactaattesting praktijkopleiding

* 25 jaar coaching

* 25 jaar competitief duursporter

OVER SPORTMED